کاشی و سرامیک شمس مناسب ترین انتخاب برای شهرهای رطوبت گیر است

محصولات کاشی و سرامیک شمس یکی از بهترین برند های کاشی و سرامیک در ایران است که با تنوع فراوان در طرح و رنگ پاسخگوی نیاز همه ی سلیقه ها می باشد.

کفپوش کاشی یک انتخاب محبوب در بین طراحان داخلی حرفه ای و آماتور است.

امروزه، این گزینه کفپوش همه کاره به دلیل دوام، نگهداری آسان، و تنوع طراحی ظاهراً بی پایان، شناخته شده است، که آن را به مکان های پر رفت و آمد در خانه تبدیل کرده است.

با این حال، خاستگاه کفپوش کاشی، مسیری طولانی و پر پیچ و خم را از تاسیسات تزئینی در چین و مصر باستان تا کاشی‌های سرامیکی که امروزه در حمام، آشپزخانه و فراتر از آن مشاهده می‌کنید، نشان می‌دهد.

تاریخچه کاشی کمک می کند تا توضیح دهیم که چگونه به یک گزینه کفپوش پرکاربرد تبدیل شد و چرا محبوبیت آن از زمان ایجاد آن باقی مانده است.

برای درک بهتر این انتخاب کفپوش بادوام، به بررسی تاریخچه کاشی پرداخته ایم.

کاشی

در حالی که منشاء واقعی کاشی ها توسط مورخان مشخص نشده است، به طور گسترده توافق شده است که آنها در حدود 1000 سال قبل از میلاد اختراع شده اند.

اولین نمونه های کاشی در چین و مصر یافت شد که در سازه های باستانی معمولاً برای اهداف تزئینی استفاده می شد.

اعتقاد بر این است که کاشی‌های سرامیکی از سفال‌های سفالی سرامیکی که در تمدن‌های باستانی بسیار محبوب بوده، به وجود آمده‌اند.

در این مرحله، خاک رس سرامیکی برای پختن و سفت شدن در زیر آفتاب داغ باقی ماند تا کاشی‌های بادوامی ایجاد شود که هنوز در بسیاری از این سازه‌های باستانی می‌بینیم.

با این حال، به سرعت پس از ایجاد کاشی اختراع سفال در کوره پخت، که برای کاشی‌های بادوام‌تر و باکیفیت‌تر ساخته شد.

تا قرن 18 بود که کفپوش کاشی واقعاً در اروپا محبوبیت پیدا کرد. این زمانی است که عمل ماشین پرس خاک رس خشک باعث شد تا کاشی ها به صورت انبوه تولید شوند و کاشی ها در دسترس تر باشند.

حتی با این تولید انبوه، صنعت کاشی در آمریکا واقعاً تا اواخر دهه 1800 شروع نشد. در واقع، تا سال 1870، ایالات متحده تقریباً به طور انحصاری کاشی را از اروپا وارد می کرد.