مربا آلبالو ساده شیرین شور

برای آشنایی با روش آماده سازی مربا آلبالو ساده خوش رنگ و خوشمزه کافی است که آلبالو های خوبی انتخاب کنیم و با دقت به روش آن توجه کنیم تا بتوانیم یک مربای ساده خوب درست کنیم. مربا آلبالو سه نوع دارد ساده و شیرین و شور: ابتدا، برای درست کردن مربای آلبالو، آلبالو ها را شسته و از برگ و ساقه جدا میکنیم. سپس، آلبالو های تمیز شده را هسته گیری میکنیم، برای این کار هم می توانیم از دستگاه های هسته گیر که بسیار متنوع هستند استفاده کنیم. یا اینکه با دست به طوری که آلبالو ها له نشوند آب آنها گرفته نشود هسته های آن را از آلبالو بیرون بیاوریم. در ادامه آلبالو ها را به در یک ظرف مناسب که بهتر است لعابی هم باشد میریزیم البته باید حواسمان باشد که آلبالو باید آلبالو ها را حدود 8 ساعت در یخچال بگذاریم تا بماند. در مرحله‌ی بعد پس از گذرانده شدن زمان گفته شده آلبالو ها را از یخچال خارج میکنیم آلبالو ها باید مقداری آب انداخته باشند. بعد هم آلبالو ها را روی شعله‌ی یک گاز یا هر وسیله ای که حرارت داشته باشد با قابلمه میگذاریم تا به جوش بیاید و بجوش. و سپس اگر دوست داریم که مربای شفاف و روشن و براقی داشته باشیم، باید بعد از اینکه مربا به جوش آمد و کف سفیدی روی آن را گرفت آن کف را از روی مربا را بگیریم و از مربا جدا کنیم. در ادامه‌ی کار باید آلبالو ها را با یک وسیله مانند ملاقه یا کفگیر از شهد و شیره جدا کنیم. سپس شهد یا شیره مربا را به تنهایی به روی شعله یا حرارت بگزاریم تا بجوشد. و زمانی که جوشید آلبالو هارا به آن اضافه میکنیم. همچنین به مربای خود به دلخواه مقداری وانیل و آبلیمو اضافه می کنیم و هم میزنیم. اگر وانیل را سریع تر اضافه کنیم ممکن است بخاطر حرارت بالای مربا مزه‌ی ناخوشایندی بگیرد. در ادامه به یک سری نکات که در راستای بهتر شدن و بهتر درست کردن مربا هست می‌پردازیم.

1_پس از اینکه مربا سرد شود بهترین کار در مرحله اول این می باشد که کف روی آن را بردارید.

2_یکی از دلایلی که می تواند به تیره نشدن مربای آلبالو کمک کند این است که بهتر است آن را زیاد نجوشانیم.

3_در حد توان هنگام ریختن مربا در ظرف ها از قاشق های چوبی تمیز استفاده کنیم تا دلیلی برای زود کپک زدن مربا وجود نداشته باشد.

4_در انتهای کار پختن مربا وانیل را اضافه نماییم زیرا وانیل اگر مقدار زیادی بر روی حرارت بماند تلخ میشود.

5_در وعده صبحانه مربای آلبالو همراه با نان های سنتی مانند نان بربری یا نان سنگک می تواند بسیار مزه لذیذ و کامل باشد.

6_در زمان پخت مربا به هیچ وجه درب قابلمه را نگذاریم چون مربا بد رنگ می شود و سر می رود.

7_اگر مربا کپک زد مقداری شکر روی مربا بریزیم و دوباره آن را بجوشانیم تا کپک از بین برود. گاهی اوقات علت کپک زدن مربا کم بودن میزان شکر در آن است.

مربا آلبالو ساده شیرین شور

خرید مربا آلبالو

خرید مربا آلبالو برای خرید مربای آلبالوساده راه ها یا روش های مختلفی وجود دارد از خرید در مغازه گرفته تا خرید از سایت ها و برنامه های مجازی که مغازه ها در روستا ها و شهر ها در دسترس هستند. خرید از سایت ها هم با گوشی همراه هوشمند و انواع کامپیوتر که به اینترنت دسترسی داشته باشند ممکن است.

برنامه هایی مانند ترپ، سایت و برنامه با سلام و برنامه‌ی دی جی کالا و …

مربا آلبالو شیراز

مربا آلبالو شیراز مربا آلبالو ساده مانند دیگر خوراکی ها در هر شهر یا منطقه ای به روش خاصی پخته یا آماده سازی میشود.

مربا آلبالو شیراز:

آلبالو (فارسی شرقی:آلوبالو) نام درخت و میوه‌ای است محلی در جنوب غرب آسیا و اروپا با (نام علمی: Prunus cerasus).

میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن ۳ تا ۱۰ متر میباشد. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. همچنین صد گرم آن حدود ۵۰ میلی گرم کلسیم، ۲۰ میلی گرم فسفر، ۱ میلی گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد. برای آلبالو خواص زیادی گفته آمد که از جمله می‌توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، سلامتی قلب، ناراحتیهای کبد، معده و روده و نیز بیماری‌های تبدار اشاره کرد.

دم نوش میوه آلبالو خاصیت ادرار آور داشته و از گذشته به ارزش آن توجه داشته‌اند. از آلبالو می‌توان برای تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو استفاده نمود. در ادامه می‌خواهیم به دستور روش آماده سازی مربای آلبالو بسیار ویژه بپردازیم… .

به همین دلیل و به علت فراوانی آلبالو در شیراز یکی از مشاغل بومی تولید مربا آلبالو به روش زیر است:

دستور پخت مربای آلبالو آلبالو را به خوبی بشویید. هسته و چوب و مواد اضافی آن را جدا کنید. آلبالوها را در ظروفی که می‌خواهید آن را بر روی حرارت قرار دهید بریزید. شکر را به آن اضافه کنید و از شب قبل به آن استراحت بدهید در این حالت آلبالو آب می‌اندازد و شکر نیز در آب میوه حل می‌شود. سپس ظرف را بر روی حرارت بگذارید. آب را هم به آن اضافه کنید (برای داشتن شربت آلبالو). شعله را ملایم کنید و هر چند وقتی آن را بهم بزنید (با قاشق چوبی). زمانی که حجم مواد به 2/3 حجم اولیه خود رسید آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید سرد شود بعد در ادامه با قاشق تمیز و خشک آن را در ظرف مخصوص بریزید و نگهداری کنید.

مربا آلبالو شور

مربا آلبالو شور برای درست کردن مربای آلبالو ساده و شور باید قبل از انجام مراحل زیر یه مدت15دقیقه آلبالو هارا در نمک بخوابانید و مراحل زیر را بروید:

دستور پخت مربای آلبالو: آلبالو را به خوبی بشویید. هسته و چوب و مواد اضافی آن را جدا کنید. آلبالوها را در ظروفی که می‌خواهید آن را بر روی حرارت قرار دهید بریزید. شکر را به آن اضافه کنید و از شب قبل به آن استراحت بدهید در این حالت آلبالو آب می‌اندازد و شکر نیز در آب میوه حل می‌شود. سپس ظرف را بر روی حرارت بگذارید. آب را هم به آن اضافه کنید (برای داشتن شربت آلبالو). شعله را ملایم کنید و هر چند وقتی آن را بهم بزنید (با قاشق چوبی). زمانی که حجم مواد به 2/3 حجم اولیه خود رسید آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید سرد شود بعد در ادامه با قاشق تمیز و خشک آن را در ظرف مخصوص بریزید و نگهداری کنید.

مربا آلبالو پیوندی

مربا آلبالو پیوندی دستور پخت مربای آلبالوساده، آلبالو را به خوبی بشویید. هسته و چوب و مواد اضافی آن را جدا کنید. آلبالوها را در ظروفی که می‌خواهید آن را بر روی حرارت قرار دهید بریزید. شکر را به آن اضافه کنید و از شب قبل به آن استراحت بدهید در این حالت آلبالو آب می‌اندازد و شکر نیز در آب میوه حل می‌شود. سپس ظرف را بر روی حرارت بگذارید. آب را هم به آن اضافه کنید (برای داشتن شربت آلبالو). شعله را ملایم کنید و هر چند وقتی آن را بهم بزنید (با قاشق چوبی). زمانی که حجم مواد به 2/3 حجم اولیه خود رسید آن را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید سرد شود بعد در ادامه با قاشق تمیز و خشک آن را در ظرف مخصوص بریزید و نگهداری کنید.

البته مربای آلبالو با آلبالوی پیوندی داری رنگ خوبی نیست و کاملا له و داغون میشود.