مربا آلبالو تبریز اصفهان شیراز

مربا آلبالو تبریز از جمله پرطرفدارترین مربا‌ها است. مربا آلبالو تبریز با استفاده از آلبالو تولیدی این شهر فراهم می‌شود که این موضوع مرغوبیت این محصول را افزایش می‌دهد.

آلبالو در مناطق سرد به خوبی رشد کرده و تحمل دمای 25- درجه سانتی‌گراد را دارد. از این جهت تبریز یک شهر مناسب برای کشت آلبالو می‌باشد و با توجه به امکانات صنعتی این شهر، امکان تولید مربا آلبالو به‌صورت انبوه در این شهر وجود دارد. مربا آلبالو تبریز علاوه بر عرضه به تمام ایران به خارج از کشور نیز ارسال می‌شود و این نشان‌دهنده تمایل بسیاری از مردم برای مصرف این محصول باکیفیت می‌باشد.

مربا آلبالو تبریز اصفهان شیراز

قیمت مربا آلبالو

قیمت مربا آلبالو آلبالو و مربا آلبالو دارای خواص بسیاری هستند. یکی از این خواص، داشتن آهن فراوان است که آهن، جریان خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین جذب آهن، بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونتی مقاوم می‌کند.

آلبالو دارای آنتوسیانین است که باعث رشد و تقویت مو و کاهش علائم ابتلا به آسم می‌شود. برای درخشان شدگی مو بهتر است در شست‌وشو مو، آب آلبالو را جایگزین آب معمولی کنید. رنگ آلبالو ناشی از آنتوسیانین موجود در آن است که توانایی مقابله با رادیکال‌های آزاد را ایجاد می‌کند و از التهاب جلوگیری می‌نماید. آنتوسیانین درواقع آنتی‌اکسیدان قوی ای است که با رادیکال‌های آزاد ایجادکننده مرگ سلولی و پیری زودرس مبارزه می‌کند.

ویتامین c موجود در آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی و بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود. مربا آلبالو درسم زدایی و در نهایت زیبایی پوست نقش دارد زیرا دارای خاصیت ضدباکتریایی بوده که جوش و آکنه پوستی را از بین می‌برد.

از دیگر خواص مربا آلبالو می‌توان به فیبر فراوان موجود در آن اشاره کرد که فیبر، اسید معده، زخم معده، اسهال، یبوست، احتمال ایجاد سنگ صفراوی و کلیوی و مثانه، هموروئید، دیورتیکولیت، سندروم روده تحریک‌پذیر و رفلاکس معده را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده روزانه آلبالو از احتمال بروز بیماری‌های قلبی – عروقی، نقرس و آرتروز می‌کاهد.

مربای آلبالو مسکن تشنگی در افراد با عطش فراوان، ضد فشارخون، ضد تهوع، آرام‌کننده اعصاب، تأثیرگذار در درمان نارسایی قلب و کلیه، خارش پوستی، ورم معده، روده و کلیه، افراد دیابتی، افراد با چربی زیاد در شکم، تنظیم‌کننده خواب، رفع حرارت و غلظت خون، تقویت‌کننده نطفه مردان، افزایش‌دهنده اشتها، بازکننده چهره، مناسب برای افراد گرم مزاج است.

طی تحقیقات صورت‌گرفته در کشورهای ایران، ایتالیا، انگلستان، قبرس، یونان، ترکیه، اسپانیا میزان طرفداران مربای آلبالو بسیار زیاد است به‌گونه‌ای که مصرف آن در وعده صبحانه می‌تواند تأمین‌کننده مناسب انرژی برای کل روز باشد.

مربا آلبالو اصفهان

مربا آلبالو اصفهان در استان اصفهان، شهرستان‌های شهرضا، سمیرم، خمینی‌شهر و نجف‌آباد از مناطق عمده تولید آلبالو به شمار می‌آیند.

استان اصفهان یک منطقه کوهستانی در مرکز فلات ایران است که دارای آب‌وهوای معتدل و فصول منظم و تابستان خشک و خنک است.

درخت آلبالو نیز در منطقه کوهستانی با خاک حاصلخیز و آب‌وهوای معتدل و مرطوب و تابستان‌های خشک رشد می‌کند به همین دلیل رشد آلبالو در استان اصفهان بسیار مناسب است.

شانکر باکتریایی درختان هسته‌دار و پوسیدگی آرمیلاریایی ریشه، دو نوع بیماری شایع درختان آلبالو در اصفهان هستند.

فروش عمده مربای آلبالو در بازار اصفهان رونق فراوانی دارد به‌گونه‌ای که هرگونه اختلال در عملکرد شرکت‌های فروش مربای آلبالو در اصفهان، می‌تواند عملکرد تمام بازار فروش را در سراسر کشور تحت‌تأثیر قرار دهد. مدیران شرکت‌های فروش مربای آلبالو در اصفهان علاوه بر تجارت داخلی، با کشورهای خارجی نیز مشارکت می‌کنند.

باغداران اصفهانی به طور غیرمستقیم در فروش عمده آلبالو نقش دارند و باید تمام مراقبت‌های لازم را برای تولید میوه آلبالو باکیفیت بالا انجام دهند. درصورتی‌که باغداران در تولید آلبالو باکیفیت کم‌کاری کنند و آلبالو بی‌کیفیت تولید نمایند، ضرر بسیاری به اقتصاد شرکت‌های فروش مربای آلبالو وارد کرده زیرا تقاضا تاجران داخلی و خارجی برای خرید، کاهش می‌یابد.

مربا آلبالو شیرین

مربا آلبالو شیرین مربای آلبالو شیرین مناسب افرادی است که مزه شیرین را به مزه ترش ترجیح می‌دهند. در تهیه مربا آلبالو شیرین به جای استفاده از آلبالو ترش، از نوع آلبالو شیرین استفاده می‌شود. مربا کردن میوه‌ها روشی برای نگهداری آن‌ها و استفاده از آن‌ها در تمام فصول سال است.

خاستگاه درخت و میوه آلبالو (Prunus cerasus) از جنوب غرب آسیا و اروپا است. ارتفاع درخت آلبالو از 3 تا 10 متر متغیر است. میوه آلبالو در اواخر فصل بهار (خردادماه) شروع به رسیدن می‌کند.

آلبالو معمولاً به دو صورت آلبالو ترش مزه و آلبالو با مزه شیرین وجود دارد.

آلبالوهای شیرین بزرگ‌تر از نوع آلبالو ترش است. این میوه به شکل قلب بوده و گوشت آن سفت و شیرین است. همچنین رنگ پوست آلبالو شیرین زرد طلایی، قرمز سرخ، قرمز تیره و ارغوانی تیره است. آلبالو ترش در زمان خام بودن بسیار ترش مزه می‌باشد. این نوع از آلبالو کروی شکل است.

مربا آلبالو خانگی

مربا آلبالو خانگی مربا آلبالو به عنوان یک مربای ایرانی بسیار خوش‌رنگ و خوش طعم می‌باشد. طعم مربا آلبالو به دلیل ترشی میوه آلبالو، ملس است.

طرز تهیه مربا آلبالو

مواد لازم برای تهیه این مربای آلبالو، شکر، وانیل و آب لیمو ترش می‌باشد. البته باید بیان کرد که وانیل اختیاری است.

مرحله اول: هسته‌های آلبالو را خارج کرده و آن را درون ظرف به‌صورت لایه‌ای بریزید. جهت آب انداختن لایه آلبالوها باید روی هر لایه آلبالو مقداری شکر بریزیم. برای خارج کردن هسته‌های آلبالو از دستگاه هسته گیر و یا خلال دندان استفاده کنید.

مرحله دوم: در این مرحله لازم است که هسته‌های جدا شده آلبالو را درون یک ظرف آب جوش بریزید، این ظرف تا از صافی رد کرده و محتویات آن را به درون ظرف آلبالوها اضافه کنید. 24 ساعت ظرف حاوی آلبالو را برای آب انداختن آلبالوها درون یخچال قرار دهد.

مرحله سوم: ظرف را از یخچال خارج کنید سپس آن را روی حرارت بگذارید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا آب آلبالو جوش بیاید و روی آلبالوها کف کند. جهت درخشان و شفاف سازی مربای خود، این کف به وجود آمده را جمع کرده و دور بریزید.

مرحله چهارم: شعله حرارت را تغییر دهید در غیر این صورت رنگ مربا سیاه می‌شود. 30 دقیقه به آلبالوها زمان دهید تا قوام خود را به دست بیاورند. توجه کنید که اگر این مدت از 30 دقیقه بیشتر شود، کیفیت مربا کاهش و رنگ آن کدر می‌شود. مرحله پنجم: در صورتی که بعد از گذشت 30 دقیقه مربا قوام نیافت، آلبالوها را از روی حرارت خارج کرده و تنها شربت مربا را روی حرارت بگذارید. صبر کنید تا مربا حالت کش‌دار به خود پیدا کند. در نهایت مقداری آب‌لیمو و وانیل به آن بیفزایید. مرحله ششم: 12 ساعت مربا را در دمای خنک قرار دهید. اکنون مربای آلبالو آماده است.