عسل گون لرستان ماهیت ضد پیری دارد

عسل طبیعی همیشه حاوی مقدار مشخصی گرده است. بنابراین، برخی از مبتلایان به آلرژی از مصرف عسل اجتناب می کنند. نسبت گرده در عسل به حدی کم است که به سختی می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند.

 معدود موارد شناخته شده واکنش های آلرژیک به عسل احتمالاً به دلیل ترکیبات حشرات است.

مهمتر از همه، عسل گون لرستان مخلوط منطقه ای منعکس کننده تنوع گرده های منطقه است. به همین دلیل است که گفته می شود اثر ضدحساسیت عالی بر روی تب یونجه دارد. با این حال، به گفته متخصصان آلرژی، چنین نیست، زیرا به غلظت قابل توجهی از گرده نیاز دارد. 

اما برعکس. تمام عسل های طبیعی و مرغوب پس از مدت زمان مشخصی جامد می شوند. کریستالیزاسیون عسل یک فرآیند طبیعی است که اساساً به نسبت گلوکز به فروکتوز بستگی دارد.

عسل گون لرستان

 این به این دلیل است که فروکتوز به سختی متبلور می شود. هر چه عسل حاوی فروکتوز بیشتری نسبت به گلوکز باشد، مدت بیشتری مایع باقی می ماند. به عنوان مثال، عسل صنوبر عسلی با نسبت فروکتوز به گلوکز بالا است. 

بیشتر انواع دیگر عسل تنها پس از چند هفته شروع به کریستال شدن می کنند. کریستالیزه نشدن نشانه بی کیفیتی است. این عسل پس از آن به احتمال زیاد بیش از حد گرم شد، که بسیاری از مواد ارزشمند را از بین برد.

اگر عسل مایع را ترجیح می دهید، می توانید به آرامی عسل کریستالی شده را در یک حمام آب در دمای زیر 40 درجه سانتی گراد گرم کنید.

مناطق گلدار که زنبورها بارها و بارها به آن باز می گردند علوفه نامیده می شوند. فصل ها زمان گلدهی و ترتیب برداشت آنها را تعیین می کنند. شکوفه میوه با درختان گیلاس، سیب و گلابی در بهار آغاز می شود. 

عسل به اصطلاح زودرس دارای رنگ بسیار روشن و طعم ملایمی است.میزان گلوکز آن بسیار بالاست. کلزا نیز در اوایل اردیبهشت شکوفا می شود. 

در مقایسه با شکوفه میوه، منبع بسیار غنی شهد برای زنبورها است. زنبورها هنگام شکوفه دادن به سرعت لانه زنبور خود را با شیره گیاهی گرانبها پر می کنند. 

عسل کلزا حتی نسبت بیشتری از گلوکز و رنگ روشن تری نسبت به عسل حاصل از شکوفه های میوه دارد. به طور دقیق، عسل اقاقیا آلمانی عسلی از روبینیا است. 

در عرض های جغرافیایی ما متفاوت از اقاقیا رشد می کند و در اوایل ژوئن گل می دهد. لباس تابستانی نیز در این زمان از سال آغاز می شود. گلها در مراتع و مزارع گرده و شهد را برای زنبورها فراهم می کنند. آنها مواد گیاهی کندو خود را به عسل گل مخلوط از گل تابستانی تبدیل می کنند.