عسل وحشی سفید در تهیه واکسن آنفلانزا کاربرد دارد

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ژل رویال یا عسل وحشی سفید ممکن است به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند.

در یک مطالعه در سال 2014 که در Complementary Therapies in Medicine منتشر شد، به 110 دانشجوی دختر مبتلا به PMS یا 1000 میلی گرم ژل رویال یا دارونما داده شد.

درمان از روز اول قاعدگی شروع شد و تا دو سیکل قاعدگی ادامه یافت.

پس از دو دوره، زنان در گروه ژل رویال بیش از 50٪ کاهش در نمره علائم PMS خود داشتند، در حالی که زنان در گروه دارونما کمتر از 5٪ کاهش داشتند.

ژل رویال همچنین ممکن است با داروهای ضد فشار خون مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا تداخل داشته باشد و باعث کاهش غیرطبیعی فشار خون (افت فشار خون) شود.

برای جلوگیری از تداخلات، در صورتی که قصد استفاده از ژل رویال را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید و فهرستی از سایر داروهایی که مصرف می کنید، اعم از تجویزی یا بدون نسخه، درج کنید.

عسل

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از مصرف مکمل های ژل رویال، با OB/GYN خود مشورت کنید.

ژل رویال در اشکال مختلفی از جمله قرص، ژل کپس، مایعات، خمیرها و ژله خام فرآوری نشده وجود دارد.

می توان آن را به صورت آنلاین تهیه کرد یا در داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و برخی از فروشگاه های مواد غذایی گران قیمت پیدا کرد.

مکمل های ژل رویال تا حد زیادی ساده ترین شکل برای استفاده و دوز هستند.

قرص ها و ژل های نرم هر دو با ژل رویال لیوفیلیزه (خشک شده در انجماد) ساخته شده اند و می توانند با خیال راحت در دمای اتاق نگهداری شوند.

هنگام خرید مکمل‌های ژل رویال، مارک‌هایی را انتخاب کنید که به‌طور داوطلبانه توسط یک نهاد گواهی‌دهنده مستقل مانند USP Pharmacopeia (USP)، NSF International یا ConsumerLab آزمایش شده‌اند.

گواهینامه به این معنی نیست که محصول موثر است، بلکه به این معنی است که فقط حاوی مواد تشکیل دهنده ذکر شده در برچسب محصول است.

این حداقل اطمینان بخشی را ارائه می دهد، زیرا مکمل ها در ایالات متحده تنظیم نمی شوند.