سهامدار فرش 9 متری تافته از زیبایی یکی از فرش های بافته شده سکته کرد

قبل از خرید فرش یا قالیچه، اگر فردی عملی هستید، باید بدانید که چه مدت چیزی را که نیاز دارید تقریباً برای چه مدت دریافت می کنید.

دوام فرش به کیفیت مواد اولیه، تراکم، استحکام پرز و پایداری رنگ ها بستگی دارد. منظور از این چیست، تراکم چه تاثیری دارد و کدام یک بهتر است؟ بیایید به ترتیب به این سوالات پاسخ دهیم.

زیر تراکم فرش 9 متری تافته بفهمید که دسته های پرز در فرش چقدر به هم نزدیک هستند و در دسته (گره) پرز چقدر نخ هستند. تراکم فرش با توجه به تعداد گره های پشت فرش در مساحت 1 متر مربع و همچنین تعداد نقاط پرز در قسمت جلو مشخص می شود.

تراکم بهینه فرش 250000 تا 300000 گره در متر مربع است متر تعداد گره ها در پشت فرش. هر گره از 2 نخ تشکیل شده است (گاهی اوقات نخ های بیشتری در گره وجود دارد) که نوک آن ها به سمت بالا به سمت جلو نگاه می کنند. 

فرش 9 متری تافته

یعنی در ضلع جلویی باید 500000 – 600000 نقطه در هر متر مربع وجود داشته باشد اگر فرش سمت جلو را مطالعه کنید.

این فرش ها ظاهری زیبا، ساختار پرز مرواریدی و انتقال خوبی از جزئیات نقش دارند. آنها الاستیک، نرم و خوشایند در لمس هستند. چنین فرش هایی برای مدت طولانی خدمت می کنند، گرد و غبار تقریباً به داخل نفوذ نمی کند و مراقبت از آنها آسان است.

فرش های با تراکم بالا شامل فرش هایی با تراکم پرز 20000 گره در متر مربع می باشد. متر و بالاتر زیر این حn فرش های متوسط ​​و کم کیفیت. بالاتر از این حد، کیفیت افزایش می یابد، اما نه به طور نامحدود. 

فرش های بسیار متراکم کوچکترین جزئیات نقش را بررسی می کنند، اما نرمی و کشسانی خود را از دست می دهند (پرز بسیار متراکم و عمودی است) و به راحتی قابل استفاده نیستند.

بنابراین وزن فرشی به ابعاد 2×3 متر تا 35 کیلوگرم می‌رسد. بلند کردن این قالی‌ها به سختی انجام می‌شود و اگر تا شده باشد، به دلیل کشش شدید می‌تواند روی پایه ترک بخورد.