روغن کنجد خوراکی بهترین روغن برای رویش موی سر

در سال های اخیر گرایش به دانه های کنجد سرد پرس شده است. در اروپا، دانه کنجد معمولاً سه بار استخراج می شود.

 اولین بار پرس سرد است، کیفیت روغن فیلتر شده به ویژه روشن است، چربی با کیفیت بالا است، می توان بلافاصله خورد. به رنگ روشن و طعم معطر دارد.

 دوم این است که قسمت باقیمانده پرس فشار بالا را فشار دهید، رنگ روغن قبل از نیاز به پالایش تیره تر است. 

بقایای باقی مانده برای بار سوم در شرایط مشابه ساخته شد و روغن کنجد خوراکی حاصل از کیفیت پایین و نامناسب برای مصرف انسان برخوردار بود. به عنوان مثال از روغن پرس سوم در صنعت صابون سازی استفاده می شود.

روغن کنجد خوراکی

آشنایی با کنجد و روغن کنجد

کنجد یکی از قدیمی ترین دانه های روغنی در جهان است. روغن کنجد از کنجد تصفیه شده و دارای رایحه خاصی است که اصطلاحاً روغن کنجد نامیده می شود.

 فن آوری پردازش

تکنولوژی اصلی فرآوری روغن کنجد: روش جایگزینی آب، روش پرس (پرس یا لیچینگ) و روش آنزیمی روش پرس با کاردستی خاص، پرس با دستگاه برای ساخت، داشتن عطر متمایز روغن کنجد، استفاده و روغن مومیایی غذای کوچک یکسان است.

عطر و طعم روغن کنجد معمولی سبک است، نه به اندازه روغن کنجد یا روغن کنجد که کمی آسیاب شده باشد. به طور کلی به عنوان روغن پخت و پز استفاده می شود، همچنین می تواند به عنوان روغن چاشنی، ساخت کیک، آب نبات، غذا از لوازم جانبی اصلی استفاده شود.

به دلیل روغن بالای کنجد، استخراج مستقیم با حلال مناسب نیست. آب 9 درصد استخراج شد، دمای پرس 65 درجه سانتیگراد، پرس 5 بار پرس شد و سرعت شفت پرس 30 دور در دقیقه بود.

روغن کنجد ریز آسیاب شده قرمز ≤11، قرمز مایل به قهوه ای، ظاهر روشن. روغن کنجد مورد نیاز قرمز ≤16 را فشار دهید تا رنگ قرمز تیره شود.

 روغن کنجد بدون بارش، شفاف و شفاف. روغن مومیایی را فشار دهید تا بارش شود، موهای تیره را بشویید.

روغن کنجد عمدتاً از اسیدهای چرب غیراشباع با نسبت 85 تا 90 درصد تشکیل شده است، اسید اولئیک و اسید لینولئیک هر کدام 50 درصد را تشکیل می دهند.

 روغن کنجد پایدار است و نگهداری آن آسان است، زیرا حاوی اسید کنجد، یک آنتی اکسیدان طبیعی است. روغن کنجد همچنین حاوی پروتئین، کنجد، ویتامین E، لسیتین، قند نیشکر، کلسیم، فسفر، آهن و سایر مواد معدنی است.

نوعی روغن خوراکی بسیار مغذی است، می تواند پیری، زیبایی، مانند روغن کنجد خوراکی، برای محافظت از رگ های خونی را به تاخیر بیندازد. پاکسازی رانچانگ، تسکین سرفه و الکل، تنباکو، سم، محافظت از گلو، درمان رینیت و غیره نادر است.