خودکشی پیرمردی با سیم کابل آنتن کرمان به علت نرسیدن به عشق جوانی

در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی، نظیر سیم کابل آنتن کرمان  هادی یا گروهی از هادی ها برای انتقال توان الکتریکی استیا سیگنال های مخابراتی از مکانی به مکان دیگر.

کابل‌های ارتباطی الکتریکی پیام‌های صوتی، داده‌های رایانه‌ای و تصاویر بصری را از طریق سیگنال‌های الکتریکی به تلفن‌ها، رادیوهای سیمی، رایانه‌ها، چاپگرهای تلفنی، دستگاه‌های فاکس و تلویزیون منتقل می‌کنند.

هیچ تمایز واضحی بین سیم برق و کابل برق وجود ندارد.

معمولا اولی به یک هادی فلزی جامد، با یا بدون عایق اشاره دارد، در حالی که دومی به یک هادی رشته ای یا مجموعه ای از هادی های عایق اشاره دارد.

با کابل‌های فیبر نوری که از فیبرهای انعطاف‌پذیر شیشه و پلاستیک ساخته شده‌اند، سیگنال‌های الکتریکی به پالس‌های نور برای انتقال داده‌های صوتی، تصویری و کامپیوتری تبدیل می‌شوند.

برقیکابل های برق
رایج ترین نوع کابل برق کابلی است که در بالای سر بین تیرها یا برج های فولادی معلق است. این کابل های هوایی معمولاً از تعدادی سیم تشکیل شده استمس یاآلومینیوم ، در لایه های متحدالمرکز به هم تابیده شده است.

مس یا آلومینیوم برای هدایت الکتریکی بالا انتخاب می شود، در حالی که رشته به کابل انعطاف پذیری می دهد. چون هواییکابل‌ها اغلب تحت فشارهای محیطی شدید قرار می‌گیرند، گاهی اوقات از آلیاژهای مس یا آلومینیوم برای افزایش استحکام مکانیکی کابل استفاده می‌شود، هرچند که به رسانایی الکتریکی آن آسیب وارد می‌کند.

طراحی رایج تر این است که در مجموعه کابل رشته ای تعدادی سیم فولادی با استحکام بالا و غیر خورنده گنجانده شود.

بسیاری از کابل های هوایی، به ویژه آنهایی که در ولتاژ بالا کار می کنند، برهنه (عایق نشده) هستند.

کابل هایی که با ولتاژ پایین تر کار می کنند اغلب دارای پوشش هایی از بافته پنبه ای اشباع شده با آسفالت، پلی اتیلن یا سایر مواد دی الکتریک (غیر رسانا) هستند.

این پوشش ها محافظت در برابر اتصال کوتاه و شوک الکتریکی اتفاقی را ارائه می دهند