تلویزیون سامسونگ چینی که توسط گنجشک خورده شد

سامسونگ QN90A یکی از اولین صفحه‌نمایش‌های 4K در سال 2021 بود که از پنل‌های جدید Neo QLED این شرکت استفاده می‌کرد که تعداد دیودهای ساطع نور بیشتری را در هر اینچ مربع نسبت به نسل‌های قبلی داشت.

 نتیجه یک تلویزیون روشن تر از قبل است، البته اگر این حتی با سامسونگ امکان پذیر باشد، و تلویزیونی که می تواند مجموعه ای عمیق از رنگ ها را به نمایش بگذارد. 

همه تلویزیون سامسونگ چینی از پردازنده نئو کوانتومی پیشرفته 4K بهره می‌برند که از یک شبکه عصبی برای تجزیه و تحلیل تصاویر برای ارتقاء کیفیت HD بهتر و Motion Xcelerator Turbo+ برای مدیریت بهتر حرکت استفاده می‌کند  که همه اینها واقعاً برای صفحه نمایش پرچمدار سامسونگ نتیجه داده است. 

 

با این اوصاف، امسال چند مشکل وجود دارد که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم، مانند لرزش خفیف پایه پایه، یا کیفیت صدای شگفت‌آور ضعیف که مناسب یک تلویزیون 4K پرچمدار نیست. 

همچنین هنوز هیچ پشتیبانی از Dolby Vision وجود ندارد، به این معنی که شما با HDR10 در Netflix و HDR10+ در جاهای دیگر گیر کرده اید.

تلویزیون های سری M QX Vizio پیشرفته ترین مجموعه هایی هستند که این شرکت تا کنون در سال جاری منتشر کرده است.

 تمرکز واضح برای این سری عملکرد بازی است، با ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از 4K/120 هرتز، نرخ تجدید متغیر (VRR)، حالت تأخیر کم خودکار (ALLM)، و Freesync Premium Pro که همگی روی آن‌ها هستند.

فراتر از بازی، تلویزیون های سری M QX دارای یک پنل LCD با لایه کوانتوم دات برای افزایش رنگ و یک نور پس زمینه LED با آرایه کامل با کم نور محلی هستند.

 در حالی که آن‌ها درخشان‌ترین تلویزیون‌های مجموعه Vizio نیستند برای این منظور باید به مدل‌های گران‌تر سری P آن بروید، روشنایی، کنتراست و عملکرد رنگ همگی برای یک تلویزیون مقرون‌به‌صرفه چشمگیر هستند.

به طور کلی، سری M QX تعادل خوبی بین عملکرد و قیمت برقرار می کند. اگر به دنبال مجموعه ای مقرون به صرفه هستید که تقریباً بسته کامل باشد، این مدل سری M QX ناامید نخواهد شد.