با تولید چند کیلو پنبه از فقر نجات یابید

Gossypium barbadense نوعی پنبه با منگنه بسیار بلند (ELS) است، به این معنی که از الیاف پنبه‌ای بلندتر تشکیل شده است که منسوجات نرم‌تر و لوکس‌تری تولید می‌کند. این نوع پنبه 8 درصد از تولید پنبه جهان را تشکیل می دهد و به طور قابل توجهی گرانتر از Gossypium hirsutum است.

این نوع پنبه ELS بومی آمریکای جنوبی است و به نقاط مختلف در سراسر جهان صادر شده است. به عنوان مثال، پنبه پیما نوعی از Gossypium barbadense است و تولیدکنندگان این نوع پنبه را در چین، هند و سایر کشورهای خارجی کشت می کنند.

در حالی که بیشتر انواع پنبه روی بوته‌های کوچک رشد می‌کنند، Gossypium arboretum روی بوته‌های بزرگ‌تری رشد می‌کند که تقریباً می‌توان آنها را درخت در نظر گرفت. این نوع پنبه کمتر از 2 درصد تولید جهانی را تشکیل می دهد.

این نوع الیاف که به عنوان پنبه لوانت نیز شناخته می شود، بومی آفریقا و عربستان است و کمتر از 2 درصد در کشت جهانی پنبه نقش دارد.

پنبه منگنه کوتاه (SS) هر نوع پنبه ای است که از الیافی به طول 1.125 اینچ تشکیل شده است. در حالی که این نوع پنبه برای استفاده روزمره عالی است، اما به نرمی دیگر انواع پنبه نیست.

پنبه

پنبه منگنه بلند (LS) به هر نوع پنبه ای گفته می شود که از الیافی بین 125/1 تا 25/1 اینچ تشکیل شده باشد. این نوع پنبه تا حدودی مجلل تر از پنبه اس اس است.

پنبه منگنه بسیار بلند
پنبه منگنه بسیار بلند (ELS) به هر نوع پنبه ای گفته می شود که از الیاف بلندتر از 1.25 اینچ تشکیل شده باشد. پنبه ELS لوکس ترین و نرم ترین نوع پنبه موجود است.

پنبه مصری
پنبه مصری اصطلاحی است که به اشکال خاصی از پنبه LS یا ELS اشاره دارد. به عنوان مثال، پنبه Giza 45 بیش از 45 میلی متر (1.77 اینچ) طول دارد که آن را به یکی از طولانی ترین و مجلل ترین انواع پنبه موجود تبدیل می کند.

پنبه پیما
پنبه پیما نوعی پنبه ELS است که از طریق مشارکت دولت ایالات متحده و سرخپوستان پیما در اوایل قرن بیستم ایجاد شد. یکی از بادوام ترین انواع پنبه در نظر گرفته می شود.

پنبه سوپیما
پنبه سوپیما نوعی پنبه پیما است که برکت انجمن سوپیما آمریکا (ASA) را دریافت کرده است. پنبه پیما برای در نظر گرفتن “سوپیما” فقط در ایالات متحده با روش های کشت ارگانیک قابل کشت است.

پارچه پنبه ای چگونه بر محیط زیست تأثیر می گذارد؟
تولید پنبه ذاتاً بر محیط زیست بی تأثیر است. از آنجایی که این نوع منسوجات یک الیاف طبیعی است، زیست تخریب پذیر است و آبراه ها را پر نمی کند و به اشکال دیگر آلودگی کمک نمی کند.

با این حال، شیوه هایی که تولیدکنندگان برای تولید پنبه استفاده می کنند ممکن است برای محیط زیست مضر باشد. کشت پنبه به مقدار زیادی آب نیاز دارد و تولید این منسوجات ممکن است مستلزم تغییر کاربری زمین نیز باشد.

از آنجایی که بیشتر تولیدکنندگان پنبه بر روی کشت بیشترین مقدار الیاف ممکن با کمترین هزینه تمرکز می کنند، به زمینی که برای کشت استفاده می کنند به درستی اهمیت نمی دهند. در نتیجه، کشت پنبه به طور مکرر باعث تخلیه خاک در مناطقی می شود که در آن کشت می شود.